Hoe stel ik de SEO in van een object?

Voor een goede vindbaarheid in zoekmachines als Google is het verstandig om je objecten te optimaliseren.

1. Ga in het menu naar Objecten en Accessoires.

2. Ga naar het tabblad SEO.

Een object met een lage score zal minder snel gevonden worden in zoekmachines.

De termen hebben de volgende betekenissen:

  • Meta title: is de titel die in de titelbalk van een browser verschijnt. Dit is de titel die mensen zullen zien zodra ze op jouw verhuurobject zoeken. Zoekmachines(Google) indexeren tevens deze titels. Plaats het belangrijkste zoekwoord vooraan
  • URL: is een verwijzing naar de locatie van een webpagina. Het is het enige wat de pagina volledig onderscheidt van andere pagina’s op het web. Het is één van de belangrijkst ranking factoren voor SEO. Gebruik dus gerelateerde zoekwoorden van het object in je URL.
  • Meta description: Een meta description omschrijft de inhoud van de pagina en kan gezien worden als een kleine advertentie van je pagina. Deze telt niet mee voor je ranking in Google.
     
  • ​Social card: Dient als voorbeeld wanneer een object wordt gedeeld op sociale media.
  • Card title: De titel van de social card. Je kunt ervoor kiezen de Meta title hier te gebruiken.

  • Card description: De beschrijving van de social card. Je kunt ervoor kiezen de Meta description hier te gebruiken.

  • Card image: De foto van de social card. Kies een afbeelding dat relevant is aan het verhuurobject.

Ga verder met de volgende artikelen

Artikelen die je verder helpen Rental onder de knie te krijgen.

1. Verhuurobjecten koppelen.

Door een verhuurobject te gaan koppelen met de tariefstructuur maak je deze gereed voor ...

2. Meerdere exemplaren.

Heb je meerdere exemplaren beschikbaar van een verhuurobject en wil je die boekbaar maken...

3. Accessoires toevoegen.

In rental kun je accessoires toevoegen die behoren tot één of meerdere verhuur-objecten...